Social Icons

Sunday, May 2, 2010

Love Him, do we?

Bismillahirrahmanirrahim..

Apa khabar iman hari ini? Sihat dan makin gemuk tak?
Kalau sihat, bagus..bagus..hohoho..Kita sihatkan lagi dari sehari ke sehari ya teman-teman!


Hari ini, saya suka nak kongsi satu video. Syok dan best bagi saya. Saya jumpa kat facebook orang (btw, i am not a stalker tau..usha sikit-sikit je profile orang sudeyh..hehe)




Love Him, do we?


Video ini sungguh menyentuh hati saya. Saya terfikir, adakah saya benar-benar cinta pada Rasulullah? Apakah bukti kecintaan saya pada Rasulullah? Adakah amalan saya selama ini akan membolehkan saya bersama baginda kelak? Meski hati kata cinta dan rindu, tapi jasad tidak bergerak seiringan. Untuk bersama dengan Rasulullah yang mulia lagi hebat di syurga kelak, kita tiada pilihan lain, melainkan untuk menjadi orang yang hebat juga (Qoute from someone)


Jadi, apa tunggu lagi, ayuh bersamaku, kita berusaha untuk mencapai cita-cita ini. Kita tingkatkan amalan bersama dan semoga kita terus istiqomah sehingga ke akhir hayat. Insya Allah.


Wassalam.

p/s: Doakan saya dan teman-teman. Kami teringin untuk pergi ke Mekah dan Madinah (dalam usaha). Pergi Madinah, boleh ziarah makam baginda juga. Insya Allah.

1 comment:

  1. jazakillah khair ukhti atas peringatan yang bermakna ni. Smoga mendapat syafaat dari baginda nnti.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...